Monday, January 29, 2018

BUDDHA NATURE BLOCKERS part.1



BUDDHA NATURE BLOCKERS part.1
Group Meditation and Book Study

GROUP MEDITATION and BOOK STUDY
BILINGUAL (English - Bahasa)
Tuesday, 30 January 2018,
19:30-21:00 WIB

Location:
Tergar Meditation Centre Jakarta, perumahan Green Mansion, Jl. Daan Mogot Jakarta Barat.
Open for Public, Free.
Info: 08157123696 (whatsapp only)

Di dalam Mahayana Uttaratantra Shastra disebutkan: “Harta berharga ada tersembunyi di dalam batin setiap makhluk hidup.” Mingyur Rinpoche menggambarkan ini sebagai emas yang ditutupi oleh kerak lumpur. Emas ini adalah Hakikat Pencerahan kita (Buddha Nature). Namun seperti ditulis Rinpoche di dalam buku, banyak orang yang meragukan hal ini. Kalau memang saya mempunyai hal tersebut, mengapa saya merasa cemas? Kenapa saya begitu marah? Kenapa saya selalu bertengkar dengan pasangan saya? Kenapa saya menderita?

Latihan Meditasi bersama dan Study book kali ini akan membahas hal tersebut, yang akan dibagi menjadi 4 minggu (4 parts). Bacaan diskusi akan diambil dari buku Joyful Wisdom p.208-219. Latihan meditasi akan menggunakan teknik Meditasi Joy of Living level 1 yang sudah diajarkan oleh Mingyur Rinpoche.
—————————
In Mahayana Uttaratantra Shastra, it is said: “A precious treasure is contained in each being’s mind”. Mingyur Rinpoche described this as a Golden treasure blocked by the mud. This gold is our enlightened nature or Buddha Nature. But as written by Rinpoche in the book, many people has doubts about this. If i have this gold, why do i feel so terrible? Why am i so angry? Why do i feel anxious? Why am I always arguing with my spouse? Why do i suffer?

Group Meditation and Book Study this time will address this topic, divided into 4 parts/weeks. Reading: Joyful Wisdom book p.208-219. Practice: using Joy of Living level 1 technique taught by Mingyur Rinpoche.

No comments:

Post a Comment