Wednesday, July 4, 2018

first began meditating


“When I first began meditating, I was horrified to find myself experiencing more thoughts, feelings, and sensations than I had before I began practicing. It seemed that my mind was becoming more agitated rather than more peaceful. “Don’t worry,” my teachers told me. “Your mind isn’t getting worse. Actually, what’s happening is that you’re simply becoming more aware of activity that has been going on all the time without your noticing it.” (Mingyur Rinpoche)

“Saat pertama-pertama saya mulai bermeditasi, saya ketakutan karena saya mengalami  lebih banyak pikiran, emosi, dan sensasi dibandingkan sebelum saya bermeditasi. Sepertinya batin saya menjadi lebih gelisah, bukannya tenang. “Jangan khawatir,” kata Guru saya. “Batin anda tidak bertambah buruk. Sesungguhnya anda mulai lebih menyadari aktivitas apa yang selama ini terjadi dalam batin anda — yang selama ini berlalu begitu saja tanpa disadari.” (Mingyur Rinpoche)

No comments:

Post a Comment